Canvis dels recorreguts a les línies 20 (barri Inmaculada) i 60 (Hospital) a partir de l’1 de gener, amb uns canvis que significaran una millora substancial del servei i permetran la captació de nous usuaris, consolidant així les dades actuals que permetran acabar 2023 superant els 2,5 milions de viatgers.
Millora del servei de la L20
La Línia 20 opera amb un recorregut lineal, seguint la mateixa ruta d’arribada i sortida del barri Immaculada. Amb l’objectiu d’optimitzar el servei, s’implementarà un recorregut circular, amb un trajecte d’arribada diferent al de sortida del barri. Durant l’arribada a Immaculada, la línia mantindrà la ruta actual passant per les avingudes de Països Catalans i de Riudoms. I per a la sortida, passarà pel carrer de Cèlia Artiga.
Els canvis permetran diferents millores:
- Es proporciona als residents del barri Immaculada una opció més eficient i directa cap al centre de la ciutat, Oques, reduint el temps de trajecte de 15 a 11 minuts.
- Hi haurà dues noves parades per als residents del barri Immaculada: una a prop de l’escola Alberich i Casas i de l’escola bressol municipal l’Olivera; i l’altra donarà cobertura a una àmplia àrea comercial, amb la qual cosa creix el número d’usuaris potencials.
Millora del servei de la L60
La línia 60, quan arriba a la plaça del Canal es desplaça cap a l’estació d’autobusos i retrocedeix per dirigir-se a la seva destinació final, la plaça de les Oques. Aquest moviment penalitza als usuaris que agafen l’autobús a l’Hospital, Sant Josep Obrer o Mas Iglesias, ja que no disposen d’un recorregut directe cap al centre de la ciutat. Amb l’objectiu d’optimitzar el servei, la línia anirà de l’estació de busos a l’avinguda de Jaume I, plaça d’Hèrcules i carrer de Misericòrdia fins a enllaçar amb el seu recorregut a la plaça de la Pastoreta.
Amb els canvis s’aconsegueixen millores destacades:
- Un transport més directe des de l’Hospital, Sant Josep i Mas Iglesias fins al centre de la ciutat, amb un estalvi de temps de 2 minuts.
- Es millora la connexió i l’accessibilitat a la zona de Jaume I, amb la qual cosa el servei potencia la possibilitat d’incrementar el nombre d’usuaris.
Millores i més hores de servei de cara al 2024
Reus Transport encara 2024 amb una millora de servei considerable: si bé el número de línies de servei serà el mateix, la previsió total de quilòmetres recorreguts pels busos municipals s’acostarà al milió, concretament, 975.800 km, 60.000 més que aquest any.
La causa d’aquest increment del servei de transport urbà és la millora dels horaris de les línies amb més demanda com són la L60 –de l’Hospital– i la L11 –dels barris Montserrat i Fortuny– que allargaran l’horari quatre hores tots els dies laborables: si ara acaben a les cinc de la tarda, l’any que ve funcionaran fins a les nou del vespre.
En el cas del BUS X TU a la zona nord, també incrementarà l’horari de servei, passant de 12 hores al dia a 16 hores, allargant també l’horari de tarda, de 6:30 a 21:20h.
Més de 2,5 milions de passatgers l’any
Aquest 2023 culmina la recuperació progressiva de viatgers després de l’impacte de la pandèmia el 2020 en el transport col·lectiu de viatgers. La previsió és superar els 2,7 milions de passatgers a 31 de desembre i, de cara a 2024, Reus Transport continuarà amb les xifres més altes dels seus 25 anys d’història i la previsió és mantenir-se per sobre de 2,5 milions a l’any.